fredag 24 augusti 2012

Food food glorius food

Det finns inget värre (nu räknar jag inte med världskrig, svält och såna saker) än att stå inne på Ica och inte veta vad man vill laga till middag, eller vara baksugen och inte ha inspiration till vad man ska baka.
Därför har jag en mapp i min telefon med bilder dels på massa recept och även på mat jag lagat.
Jag har även en anteckning i mobilen för de dagar som det står heeeelt still.

I morse satt jag på tåget och kikade igenom dessa, som tortyr, eftersom jag var så otroligt hungrig.

Lägger upp några här som inspiration till alla som inte vet vad dom ska äta i helgen:

 Smörstekta primörer med flingsalt
 Vit/mörk choklad med flingsalt
 Mozarellasallad med fikon, honung och balsamicosirap
Chokladdoppade jordgubbar
Lammfilé med råstekt potatis och mammas vitlökssmör
 Frikkisar
Varmrökt lax med broccolipuré
Kycklingpasta med timjan och senap
Ugnstekt lax med primörer och vitvinsås

//B2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar