tisdag 3 juli 2012

Tvättdag

Vissa dagar som det är dags för tvättstuga går man inte ens dit.
Men låtsas som om man glömt bort det och säger, när det är för sent, "just jädrar"...
Och inte har man en sambo som har koll och påminner en, tack gode gud.
 

Jag brukar allt som oftast komplettera min tvättid med städning, det är ändå så många timmar man måste vara hemma då kan man lika gärna göra något konstruktivt som städa och promenera.

Senaste typ 7 (?) gångerna jag har tvättat har det bara vara väldigt sena kvällstider och jag har slängt ner det allra nödvändigaste, underkläder, träningsgrejer och favorittoppen/kjolen.
Det resulterar således i att klädkammaren nu måste byta namn till "smutstvätt-kammaren" och svämmar över med lakan, handdukar och kläder.
Så ikväll är det dags, jag har varit förutseende och bokat långt i förväg så jag får en 18-21 tid och jag ska tvätta ALLT och städa hemma och ta en långpromenad.
Man kan tro att känslan då ska vara som ovan men jag känner mig faktiskt mer så här:


Ska bli så skönt att få allt klart inför den stundande ledigheten!

//B2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar