torsdag 13 september 2012

Passion i dubbel bemärkelse

Jag fick en konstig rosa spritsburk av Frieds i födelsedagspresent och i går satte jag denna och min nya macroon-matta på prov.

Jag fullkomligt ÄLSKAR den här grejjen och kommer baka dessa varje dag nu. Det var lite saker man behövde lära sig, tex ugnens tempratur som gjorde att det var färdigt tidigare än på receptet, det ska gärna vara syrligt i mittkrämen eftersom marängen är så söt i sig, dom sväller inte i ugnen och sen ska dom stå en timme innan man gräddar dom så dom inte spricker.

Gårdagens val föll enligt önskemål på passionsfrukt och det var smarrigt, men det ska bli ännu bättre i kväll!




//B2

3 kommentarer:

  1. Gud va fina! Jag räknar med att bli inbjuden på sockerchock sen :)

    SvaraRadera
  2. Vi får köra ett kak-knytis någon dag snart?!

    SvaraRadera
  3. Ja, ta det samtidigt som en bebis och filmkväll hos oss i Solna kanske? =)
    Nu när det börjar bli kallt och höstigt passar det perfekt. // B1

    SvaraRadera