söndag 28 oktober 2012

Fussball fussball





Ja idag var det Korpen-final i vinterlandskapet.
FC Människorgården vann seriespelet i ligan och idag var det alltså spel för en vinst av slutspelet också.

Vi vann med 4-3 och Kristian lyckades göra två mål trots en skadad fot och knä!! Jag skrek högt och var riktigt stolt fotbollsfru.

Det blev två latte från en kall åskådarplats.
Jag kände mig som en tioåring med tights under jeansen, tre tröjor, kappa, mössa, vantar och halsduk men ändå var det kallt, skönt på så vis att det var sista matchen.

Nackdelen är att det kommer kännas lite tomt på söndagar framöver, det är riktigt roligt att titta på killarna som spelar, de är så duktiga.
Jag har även lärt känna två riktigt mysiga tjejer som jag delat läktaren med så det är lite bitterljuvt att säsongen är slut.
Jag är dock övertygad om att vi kommer hänga även utan fotboll.

//B1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar