torsdag 4 oktober 2012

Loppisfynd

I kvarteret bredvid mitt har Lions en loppis, Skopan, som har öppet varje lördag kl 10-14.
Där man kan hitta allt mellan himmel och jord. Antika möbler, gräsliga 70tals lampor, kläder som gud har glömt och gamla el-apparater. 

Nu senast vi var där såg vi ett likadant ex av microvågsugn som den första vi hade hemma. En Space-Box som kom levererad med en alldeles egen kokbok för micro, med söndagsstek och allt.

Jag lyckades iaf fynda lite böcker bland alla hundratals de har. 
Min favoritbok Psykopaten som jag läste nån gång när jag va 15-16 och fler böcker av samma författare Dean Koontz. Även ett par Stephen King och Dennis LeHane lyckades jag få med mig hem.

Jurkyrkogården kan ju vara en av tidernas snyggaste omslag?


//B2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar